Усний твір – роздум про вчинки людей
Завдання
|
Допомога
|
ІІ рівень
1. Згадайте, що таке роздум ? З яких частин він складається ?
2. Який стиль мовлення вживається найчастіше у творі – роздумі ?
3. Які за характером бувають вчинки людей ? Які вам доводилося спостерігати ?
4. Продовжіть таблицю хороших і поганих вчинків :
ХОРОШІ ВЧИНКИ ПОГАНІ ВЧИНКИ
Посадити дерево Зламати гілку
Допомогти хворому Сказати неправду
5. Усно складіть декілька зв’язаних між собою речень про вчинки людей, користуючись схемою, допоміжними словами.
ІІІ рівень
1. Що таке роздум ? Поясніть схему Т – Д – В
2. У поданих прислів’ях знайдіть хороші та погані вчинки людей : „ Хочеш їсти калачі – не сиди на печі ”, „ Не кажи „ гоп ”, доки не перескочиш ”, „ Семеро одного не ждуть ”.
3. Які ви ще знаєте прислів’я про вчинки людей ? Які вчинки людей вам довелося спостерігати? Ваше ставлення до цього.
4. Який стиль мовлення найкраще вживати при викладі спостережень ?
Скласти твір – роздум про вчинки людей, розкривши значення самого терміну „вчинки”.
ІV рівень
1. Що таке роздум? З яких частин він складається? Поясніть схему : Т – Д – В .
2. Продовжити список хороших та поганих вчинків людей за власними спостереженнями. Підкріпіть прикладами : Затримати порушника кордону
Забруднити джерельце
Врятувати потопаючого
Сказати неправду
Загасити пожежу
Вдарити однокласника
3. Підберіть антоніми до поданих словосполучень : зламати дерево, насмітити в кімнаті, поводитися нечемно, забруднити джерельце, кричати на товариша. Висловити свою думку щодо хороших і поганих вчинків людей. Навести приклади.
Складіть усно твір – роздум за власними спостереженнями про хороші та погані вчинки людей. Дайте йому заголовок.
|
Т – тези
Д – докази
В – висновок
Стилі мовлення :
- науковий;
- публіцистичний;
- розмовний;
- художній
Тире між підметом і присудком
Стилі мовлення
Антоніми
Омоніми
Синоніми
Розділові знаки при прямій мові, заміна непрямої мови прямою.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар