Урок фізичної культури у початкових класах
Тема. Пересування гравців у
баскетболі. Передача м’яча двома руками від грудей. Кидок м’яча однією, двома
руками.
Задачі.
Навчальні:
1.
Вивчити з учнями елементи спортивної гри – баскетбол.
2.
Удосконалювати техніку виконання загально розвивальних, стройових,
легкоатлетичних та ігрових вправ.
3.
Залучати дітей до ведення здорового способу життя.
Розвивальні:
1.
Формувати правильну поставу дитини, сприяти її загартуванню, вміти знімати
втому.
2.
Розвивати швидкість, спритність, гнучкість.
Пізнавальні:
1.
Розширювати знання учнів про баскетбол як вид спорту, знайомити з визначними
спортсменами-баскетболістами.
Виховні:
1.
Виховувати стійкий інтерес до постійних занять фізкультурою, бережне ставлення
до власного здоров’я.
Інвентар: мати, великі та баскетбольні
м’ячі.
№
|
Зміст уроку
|
Дозу-
вання
|
Організаційно-методичні
вказівки
|
І. Підготовча частина
|
14 хв.
|
||
1.
|
Організація класу.
Шикування у шеренгу. Рапорт чергового про готовність класу до уроку.
- Клас! Рівняйсь! Струнко! Учні 2-го класу до уроку фізкультури готові!
Відсутні… Черговий…
Вчитель. Добрий день! Клас! Вільно! (Дає черговому команду стати у
шеренгу на своє місце)
|
1 хв.
|
Рівняння на носках, спина рівна, плечі відвести назад, голова – прямо,
руки витягнуті вздовж тулуба.
|
2.
|
Вчитель. Діти на мене подивіться
І веселіше посміхніться.
Скільки у сонця проміння для всіх,
Стільки у нас
здоров’я і утіх!
Урок добрим вийти
зможе,
Якщо кожен
допоможе.
|
1 хв.
|
|
3.
|
Ознайомлення з завданнями уроку.
Вчитель. Діти! Сьогодні у нас урок-гра «Спритні, дужі, небайдужі на
олімпійців бути схожі». Ми спробуємо бути олімпійцями, які протягом виконання
завдань уроку підготуються і наближуться до олімпійських чемпіонів.
(Повідомлення завдання уроку).
Вчитель. Зараз перевіримо готовність майбутніх чемпіонів до випробувань.
|
1 хв.
|
|
4.
|
Стройові вправи.
Повороти направо, наліво, кругом. Виконання команд: «Рівняйсь!»,
«Струнко!», «Вільно!»
|
1 хв.
|
Звертати увагу на поставу, правильне виконання повороту. Оцінювання
поворотів 2-3 учнів
|
5.
|
Повільний біг «змійкою», біг «проти ходом»
|
1 хв.
|
Вчитель звертає увагу на дотримання дистанції, правильну поставу ніг,
рук.
|
6.
|
Психогімнастика. Тренінг.
Діти, сядьте на підлогу. П’яточки разом, коліна розвернуті в сторони,
руки на коліна, очі закрили.
- Ранок. Всі сплять. Я – сонечко. Я – велике, тепле сонечко. Я
прокидаюсь, потягуюсь, посилаю всім свої промінчики. Я дарую своє тепло
усьому живому. Я з усіма привітаюсь. Я радію. Я несу радість. Я роздаю добро,
ласку, силу. Я пробуджую всіх, прокидайтесь.
|
1 хв.
|
Слідкувати за вмінням дітей розслабитись, увійти в образ, правильно
дихати
|
Маша. Ой, Міша, подивись, що ці діти роблять?
Ведмідь. Вони на уроці фізкультури, займаються спортом.
Маша. Мішка, а ти спорт любиш?
Ведмідь. Дуже!
Маша. Давай попросимося до них на урок!
Ведмідь. Давай.
Вчитель. А хто це потрапив до нас на урок?
Маша. Це ми – Маша і Мішка. Ми хочемо стати олімпійськими чемпіонами і
навчитися гри в баскетбол.
Вчитель. Це дуже похвально. Ставайте з Ведмедем разом з нами.
|
1 хв
|
||
7.
|
Бігові вправи:
а) біг, високо піднімаючи гомілки;
б) закидання п’яток назад;
в) закидання п’яток у боки;
г) стрибок у русі поштовхом однієї ноги.
|
2 хв.
|
Звертати увагу на правильне виконання вправ, дисципліну та увагу учнів.
|
8.
|
Перешикування у колону по три
|
1 хв.
|
Правильне перешикування та розмикання.
|
9.
|
Комплект загально розвивальних вправ.
Вчитель. Любий Ведмедику, ми знаємо, що ти любиш багато спати. Тож
послухай поради від дітей.
1. Всім відомо - це чудово,
Коли кожен з нас здоровий.
Треба тільки знати,
Як здоровим стати!
2. Кожного разку за розпорядком
Маєш ти робить зарядку.
3. Спорт любити слід – проживеш сто літ.
Ведмідь. Спасибі, діти. Навчіть мене своєї фіззарядки і я її буду, як ви,
робити кожного ранку.
|
4 хв.
|
|
Комплекс ЗРВ:
1. Повороти голови.
2. Кругові рухи у плечовому поясі.
3. Нахили вправо, вліво, ноги нарізно.
4. Повороти тулуба вправо, вліво.
5. Нахил вперед, назад.
6. Махи ногами.
7. Випади вліво і вправо.
8. Стрибки.
9. Присідання.
|
Ритмічне виконання, правильне виконання вправ.
Ноги від підлоги не відривати.
Ноги прямі, голова дивиться вперед.
Широкий випад.
|
||
ІІ. Основна частина
|
22 хв.
|
||
1.
|
Перешикування в колону по одному.
Теоретичний матеріал.
Ведмідь. Я мрію стати справжнім чемпіоном. Ось як:
- олімпійська чемпіонка 2000 р. з плавання Яна Клочкова;
- український легкоатлет, олімпійський чемпіон у стрибках з жердиною 1998
р., п’ятиразовий чемпіон світу Сергій Бубка;
- чемпіон світу з шахів 2001 р. Руслан Пономарьов;
- заслужений майстер спорту з плавання на
- дворазова олімпійська чемпіонка зі спортивної гімнастики 1996 р. Лілія
Підкопаєва.
|
||
2.
|
Показ основних рухів у баскетболі.
Робота з дидактичним матеріалом:
а) вправи з великим м’ячем;
б) вправи з баскетбольним м’ячем.
|
5 хв.
|
Виправляти помилки, звернути увагу на положення кисті рук та пальців.
|
3.
|
Робота в парах над засвоєнням теоретичного матеріалу:
а) підкидання та ловіння м’яча однією рукою;
б) підкидання та ловіння м’яча двома руками;
в) кидки м’яча в ціль однією та двома руками з наступним ловінням його
після відскоку від стіни та підлоги.
|
10 хв.
|
|
4.
|
Рухливі ігри:
«Захисник фортеці», «Влучно в ціль».
|
7 хв.
|
Організувати ігри так, щоб діти рухались протягом усієї гри.
|
ІІІ. Заключна частина
|
4 хв.
|
||
1.
|
Підведення підсумків (визначити спритних, дужих, небайдужих)
|
||
2.
|
Організувати перехід до класу
|
Манякіна Лілія Володимирівна, вчитель фізичної культури Гірницької ЗОШ І-ІІІ ступенів №17
План-конспект
інноваційного уроку фізичної культури для 10 класу
з теми
«Баскетбол»
Тема
уроку. Ловіння та передачі м'яча у різний спосіб. Кидки м'яча у різний спосіб.
Штрафний кидок
Мета
уроку: повторити, закріпити техніку
виконання кидків, передач м'яча. Розвиток швидкості,спритності,координації
рухів.
Завдання:
·
Повторити
та удосконалювати техніку передач м'яча, кидків м'яча у різний спосіб.
·
Розвивати
швидкість, спритність, координацію рухів.
·
Виховувати
дисциплінованість,волю до перемоги, вміння долати труднощі.
Інвентар: м'ячі баскетбольні,секундомір,мультимедійний
центр,ноутбук.
Місце
проведення: спортивний зал
№
|
Зміст уроку
|
Дозування
|
Методичні вказівки
|
||
І
|
Підготовча частина уроку
|
15хв.
|
|||
1.Шикування, привітання, рапорт,
Повідомлення завдань
уроку,техніки безпеки на уроці
2.Теор.відомості «Історія
розвитку баскетболу»
3.Вимір ЧСС за 15с
4.Повільний біг:
- приставним кроком правим
боком;
- приставним кроком лівим
боком;
- біг спиною;
-з підніманням стегна;
- із захлестом гомілки;
- звичайний біг,переходячи на
крок.
5. Ходьба, відновлення дихання.
6.Комплекс загально-розвиваючих
вправ у русі:
- ривки руками;
- кругові оберти руками;
- зміна положення рук;
- випади;
- повороти тулуба на кожний крок;
7. Вимірювання ЧСС за 15с
8.Згинання рук в упорі
лежачи:хл.15р.
дівч.10р.
9.Піднімання зігнутих ніг з
положення вису 15р.дівч.;
Хл.10р.прямих ніг.
10.Стрибками зміна положення ніг
на скамійці.
11.Присідання -10р.
|
30сек.
30сек.
3хв.
2хв.
1хв.
5хв
3хв.
|
За зростом в одну шеренгу.
Фронтальний метод. Учні дивляться
презентацію та уважно слухають.
Виступ учня з повідомленням на
цю тему. Перегляд відеоматеріалу.
Звернути увагу на
дотримання дистанції
Темп середній.
Спину тримати прямо
Слідкувати за поставою,
Дотримуватись дистанції
Чітке виконання вправ
Слідкувати за рухами учнів
повороти мають бути одночасними
Готовність до осн. частини
|
|||
ІІ
|
Основна частина
|
25
хв.
|
|||
1..Передачі м'яча в парах:
- двома руками від грудей
- двома руками зверху
- однією від плеча
- двома руками від грудей
з відскоком від підлоги
2. Три колони стоять навпроти
баскетбольних щитів :
-
кидок м'яча однією рукою з місця;
-
штрафний
кидок;
-
кидок двома руками з місця з лівого,правого боку;
-
кидок
однією рукою у стрибку;
|
6хв.
|
Вчитель пояснює техніку
виконання різних передач,а учні дивляться відеоматеріал та відпрацьовують
його. Виправляти помилки.
Слідкувати за правильністю.
виконання вправ
Пояснення вчителем техніки та
перегляд відеоматеріалу по кожному кидку
Практичне виконання
переглянутого
Вказувати на помилки при
виконанні
|
|||
ІІІ
|
Заключна частина
1.Шикування
2.Вправи на відновлення
дихання: повільний біг, переходячи на крок.
3. Вимірювання ЧСС за 15 сек.
4.Підсумки уроку, тестові
завдання на екрані. Оцінювання
5.Домашнє завдання
|
5хв.
1хв.
1хв.
3хв.
|
Темп повільний. Слідкувати за
поставою.
Учні відповідають на тести.
Відпрацьовувати стрибок у
довжину з місця
|
План-конспект уроку
фізичної культури з теми
«Футбол»
для 9 класу
Тема уроку. Ведення м'яча. Удари
ногою у різний спосіб на точність. Удари головою по м'ячу середньою частиною
лоба у стрибку
Цілі уроку:
1.Удосконалювати техніку
ведення м'яча у різний спосіб.
2. Повторити удари ногою у
різний спосіб на точність.
3. Виконувати удари головою
по м'ячу середньою частиною лоба у стрибку.
4. Сприяти розвитку
швидкості,спритності,координації рухів.
5. Виховувати дисципліну.
Обладнання: баскетбольні м’ячі, секундомір, свисток, кеглі.
№
|
Зміст уроку
|
Дозування
|
Методичні вказівки
|
І
|
Підготовча частина
|
10-12хв.
|
|
Шикування,цілі уроку,рапорт,техніка безпеки на уроці
баскетболу, інструкція №5. Вимір ЧСС.
Різновиди ходьби: звичайна ходьба, на носках,на п’ятках,перекатом,випадом,
звичайна ходьба.
Біг:повільний,приставним лівим,правим боком, з високим
підніманням стегна, з захлестом гомілки назад,спиною вперед,з
прискоренням,повільний біг,переходячи на крок.
Комплекс загально-розвиваючих вправ:
1.В.п., о.с. руки на поясі,нахили головою.
1. Вперед
2.Назад
3. Вліво
4. Вправо
2. В.п.о.с.руки на поясі,кругові оберти головою
1-4 вправо
5-8 вліво
3. В.п.о.с.права
рука вгорі
1-2 ривки руками
3-4 зміна положення рук
4. В.п.о.с. м’яч в руках
1-2поворот вправо
3-4поворот вліво
5. В.п.о.с.м҆яч в руках
1-2нахил тулуба вправо
3-4 те саме вліво
6. В.п.о.с.руки до плечей
1-4 кругові оберти руками вперед
5-8 те саме назад
7. В.п.о.с.м҆яч в руках
1 підняти руки вгору
2 вниз
3 вліво
4 вправо
8. В.п.о.с.м҆яч в руках
1 нахил тулуба до правої ноги
2 до підлоги
3 до лівої
4 в.п.
9. В.п.о.с. м’яч в руках
1-4 кругові оберти вправо
5-8 вліво
10. В.п.о.с.м҆яч в руках
1 присід,м’яч перед собою
2 в.п.
3-4 те саме
11.В.п.о.с. м’яч перед собою
1 мах правою ногою до м’яча
2 в.п.
3 те саме лівою
4 в.п.
Вимір ЧСС
|
1хв.
1хв.
2хв.
2хв
6хв.
|
В шеренгу за зростом. Наявність спорт одягу,взуття.
Слідкувати за поставою,тримати дистанцію 2 кроки. Темп середній. Чітке
виконання вправ.
Перешикування в 3 шеренги. Фронтально.
Чітке виконання вправ.
Лікті не згинати
Прямі руки.
Слідкувати за
поставою
Дівчата 10разів,
Хлопці 15разів
Мах з максимальною амплітудою.
Скласти м'ячі
|
|
ІІ
|
Основна частина
|
30-32хв.
|
|
1.Ведення м’яча:
- по прямій
- обведення кеглей
- звичайне ведення, назад вести задом
2.Удари по м'ячу головою середньою частиною лоба
3.Удари ногою у різний спосіб на точність:
- м’яч,що лежить
- від партнера
- внутрішньою частиною стопи
- після ривка до м'яча
Навчальна гра:
-
гра дівчат
-
гра хлопців
|
7хв.
5хв.
10хв.
10хв.
|
Повторити
техніку ведення,кращий учень показує виконання вправ, м’яч від себе
далеко не відпускати. Темп середній.
В колі,по черзі накидають м’яч.
В 2-3х групах.
Перешикування в 2 колони. Повторити види
ударів,відпрацювання учнями
Повторити
правила гри
|
|
ІІІ
|
Заключна частина
|
3хв.
|
|
Шикування,вправи на відновлення,біг у чергуванні з
ходьбою. Вимір ЧСС.
Підсумки,оцінювання.
Домашнє завдання: згинання рук в упорі лежачи: хл.25-30р., дівч.18-25р.
|
У шеренгу за зростом.
За сигналом вчителя.
|
Решетниченко Лілія Броніславівна, учитель обслуговуючой праці Гірницької ЗОШ І-ІІІ ступенів №17
Графічне
зображення «прямого» хрестика
ІV. Практична робота.
Тканини з полотняним переплетенням ниток
мають однаковий ткацький малюянок і з лицьового, і з виворітного боків. Таке
переплетення надає тканинам міцності, зносостійкості.
Тема уроку. Графічне зображення швів. Технологія виконання «косого хрестика»
шляхом поєднання (по
вертикалі та горизонталі) * «болгарського» хрестика
** оформлення готових
зразків. Інструктаж з БЖД.
Мета уроку: - надати
учням поняття про графічне зображення швів;
- формувати вміння та
навички виготовлення «косого хрестика»
шляхом поєднання (по
вертикалі та горизонталі), * «болгарського» хрестика,
** оформлення готових
зразків;
-
розвивати охайність, увагу, старанність, творчу уяву, естетичний
смак,
почуття національного патріотизму,
повагу до традицій рідного
народу,
-
виховувати почуття прекрасного, любов до народних традицій, свідоме
дотримання правил БЖД.
Обладнання: зразки робіт виконаних шляхом поєднання «косого» хрестика
по вертикалі та горизонталі.; правила БЖД при роботі з
голкою, ножицями;
папки з інструкціями, вишивальні
приладдя, інструкційні карти.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І.
Організація початку уроку.
Створення психологічної атмосфери уроку
ІІ.
Актуалізація опорних знань учнів
1. Питання до учнів:
Назвіть прості – декоративні шви, які ви знаєте?
(корекція відповідей)
Всі шви, які існують у
вишивці мають свої відповідні графічні позначення,
хто
пам’ятає та може замалювати їх на дошці?
П. Повідомлення теми та мети уроку, мотивація
навчальної діяльності.
1. Графічне зображення
хрестиків.
Питання до учнів: Які
хрестики ви знаєте?
Проблемне
запитання: Хто може замалювати на дошці графічне зображення
хрестиків: прямого, косого, болгарського.
Болгарський хрестик - застосовується як елемент орнаментальної вишивки.
Спочатку виконується косий хрестик, а потім його перехрещують прямим хрестиком.
Вишивають ним диванні подушки тощо.
Графічне
зображення «болгарського»
хрестика
Косий
хрестик – це один найпоширеніший
у сучасних українських народних вишивках. Косим його називають тому, що стібки
лягають по діагоналі полотняного переплетення.
Графічне
зображення «косого» хрестика.
Х Х Х Х Х Х
Прямий
хрестик – застосовується як елемент орнаментальної вишивки. Прямим хрестиком
вишивають у західних областях України. Він вишивається як і косий хрестик,
тільки перехрещується вертикальними та горизонтальними стібками, однаковими за
величиною.
1.Постановка практичного завдання.
- виконання «косого хрестика»
шляхом поєднання (по вертикалі та горизонталі)
- * «болгарського» хрестика
- ** оформлення готових зразків хрестиків.
2.Інструктаж
з БЖД ( папки з інструкціями на парти)
3.
Роздача інструкційних карт.
4.Поточний
та індивідуальний інструктажі.
5.Під час практичної роботи -
Фізкультхвилинка та вправи для очей
Вишивали , ми трудились, Очима швидко обертаємо,
Наші руки вже стомились, Та головою НЕ хитаємо.
А щоб гарно вишивати, Ліворуч – раз, два, три,
чотири.
Треба пальці розім’яти Праворуч – стільки ж
повторили.
Руки тільки раз
тряхнемо По колу очі
обертаймо,
Вишивати знов почнемо. І все навколо розглядаймо.
Відпочивши дружно враз, Раз коло, два і три, чотири..
Приступив до праці
клас. Щільніше очі ми
закрили.
На п’ять і шість їх потримали
По колу знов пообертали.
V. Підсумок уроку.
1.Аналіз допущених помилок.
2. Демонстрація кращих робіт.
3. Оцінювання робіт, виставлення
балів.
VІ. Прибирання робочого місця.
VІІ. Д/з: вдосконалювати навички виконання хрестиків, закріпити всі теоретичні
знання
з вишивки.
6 клас
Тема. Технологія виконання шва «косий
хрест» по горизонталі. Інструктаж з БЖД.
Мета: повторити та закріпити
теоретичні знання з української народної
вишивки;
- ознайомити учнів з особливостями виконання
шва «косий
хрест» по
горизонталі;
- формувати вміння та
навички виконання шва «косий хрест»
по горизонталі;
- розвивати естетичний смак, охайність, старанність, почуття
національного патріотизму;
- виховувати почуття прекрасного,
любов до народних традицій,
вишивання.
Обладнання: зразки робіт виконані в
техніці «косий хрест», вишивальні
приладдя, інструкційні карти, папки з
інструкціями БЖД,
Тип уроку: комбінований
Хід уроку:
І. Організація початку уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів в ході
1. Фронтального опитування,
корекція під час відповідей.
-
Що у давнину оздоблювали вишивкою?
(Одяг, предмети побуту)
-
Назвіть самий відомий центр
народної вишивки на Україні? (Решитилівка)
-
До яких швів належить хрестик?
(поверхнево – нашивних, глухих)
-
Скільки видів хрестиків вам
відомо, назвіть їх? (прямий, косий, болгарський або подвійний)
-
Назвіть правила безпечної праці
при роботі з голками, ножицями.
-
Назвіть санітарно - гігієнічні
вимоги при вишиванні.
2. Підведення підсумків
опитування, виставлення балів.
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку, мотивація навчальної
діяльності.
1. Розповідь учителя.
Шов «косий хрест» є дуже поширеним і
використовується при оформленні різноманітних виробів (чоловічих, жіночих,
дитячих), а також для вишивання картин,
панно тощо. Цей варіант лічильної
техніки дуже легкий і доступний у виконанні.
Краса виконання шва залежить від точної лічби ниток тканини і
діагонального перекриття верхніх стібків.
До якості виконання цього шва
висуваються певні вимоги.
Стібки повинні мати однакову
довжину.
Верхні стібки повинні перекривати
нижні в одному напрями
Довжина стібків і товщина нитки
повинні бути такими, щоб стібки повністю закривали тканину.
Зображення шва «косий хрест» на дошці з поетапним поясненням виконання
Шов «косий хрест» складається з
двох діагональних перетинних стібків
однакової довжини. Існує кілька
варіантів виконання цього шва.
У
горизонтальному напрямку.
Спочатку виконують стібки зліва направо,
а потім перекривають їх справа на ліво.
На виворітному боці утворюються
вертикальні стібки.
І І І І І І І І І І І І І І І І І
І І І
2. Демонстрація
учнівських робіт виконаних в техніці «косий хрест»
ІV. Практична робота.
1.
Постановка
практичного завдання. ( на дошці виконання вчителем зразків для вишивання) *
складання власних малюнків ( після виконання зразків з дошки)
Х
ХХХХХХ ХХХ
ХХХХХХ ХХХХХ
ХХХХХХ ХХХ
ХХХХХХ Х
2.
Інструктаж
з БЖД ( папки з інструкціями на партах)
3.
Роздача
інструкційних карт
4.
Поточний та індивідуальний інструктажі.
5. Під час практичної роботи -
фізкультхвилинка.
V. Підсумок уроку.
1.Аналіз допущених помилок при виконанні
шва «косий хрестик».
2. Демонстрація кращих робіт.
3. Оцінювання вишитих робіт, виставлення балів.
VІ. Прибирання робочого місця.
Д/з: вдосконалювати навички
виконання шва «косий хрестик»
6 клас
Тема. Тканина для вишивання
(бавовняна,лляна). Поняття про полотняне ткацьке переплетіння.
Технологія виконання шва «косий хрест» по горизонталі.
Інструктаж з БЖД.
Мета: - ознайомити учнів з видами тканин для
вишивання:бавовняною та
лляною;
- надати поняття про
полотняне ткацьке переплетіння;
- формувати вміння та
навички виконання шва «косий хрест»
по горизонталі;
- розвивати естетичний смак, охайність, старанність, почуття
національного патріотизму;
- виховувати почуття прекрасного,
любов до народних традицій,
вишивання.
Обладнання: зразки робіт виконані в
техніці «косий хрест», вишивальні
приладдя,
інструкційні карти, папки з інструкціями БЖД,
підручник «трудове
навчання».
Тип уроку: комбінований
Хід уроку:
І. Організація початку уроку.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку, мотивація навчальної
діяльності.
1. Тканина для вишивання (бавовняна, лляна)
До текстильних волокон рослинного походження
належать волокна
бавовни, льону. (
демонстрація тканин для вишивання)
Сьогодні
бавовник вирощують у всіх районах із теплим сухим кліматом, великою кількістю
сонячних днів у році — у Китаї, Індії, Бразилії, Казахстані, Киргизстані,
Азербайджані, Вірменії, тощо.
Бавовник — рослина заввишки 70—200 см, із великими
квітами. Плід бавовнику — це коробочка, у якій є насіння, покрите
волокнами. На одній насінині
розвивається 5—15 тис. волокон завдовжки 30—50 мм. Волокно разом з насінням
називають бавовною-сирцем. Зазвичай волокна бавовнику білого кольору, тому цей
цінний вид сировини називають «білим
золотом». Нині виведені сорти бавовнику з кольоровим волокном — коричневим,
зеленим.
Льон - трав'яниста однолітня рослина, одна з
найважливіших технічних культур . Існує близько 200 видів льону, але вирощують в
основному льон-довгунець, що має у стеблах лляне волокно у вигляді пучків. Це
волокно називають луб'яним.
Льон-довгунець — дуже давня культура. Вважається,
що він походить із виду льону, який в далекому минулому вирощували в гірських
районах Індії, Китаю, Середземномор'я.
У
X—XIII ст. льон-довгунець став основною прядильною рослиною Русі й одержав
назву «російське золото»
Вирощують льон у районах із помірним кліматом.
Основні посіви розташовані на території України, Білорусі, країн Балтії
(Естонії, Литви), багатьох областей Росії (Вологодської, Мурманської тощо).
2. Поняття про ткацькі переплетення.
Тканину виготовляють шляхом переплетення ниток основи
й піткання. У результаті отримують ткацький малюнок, який зветься ткацьким
переплетенням. Існує безліч видів ткацьких переплетень найпростішим із яких є полотняне. У ньому нитки основи й піткання переплітаються через одну.
Продемонструвати
схему полотняного переплетення.
( підручник «трудове навчання»
)
ІІІ. Практична робота.
1. Постановка практичного завдання. ( на
дошці виконання вчителем зразка для вишивання) *
складання власних малюнків
( після виконання
зразка з дошки)
ХХХ
ХХХ
ХХХ ХХХ
ХХХ Х
ХХХ
ХХХ ХХХ
ХХХ ХХХ
2.
Інструктаж з БЖД (папки з інструкціями
на партах)
3. Роздача інструкційних карт
4.Поточний та індивідуальний інструктажі.
5.Під час практичної роботи - фізкультхвилинка та вправа для очей
Ми в’язали, ми трудились, Очима швидко обертаємо,
Наші руки вже стомились, Та головою НЕ хитаємо.
А щоб гарно знов
в'язати, Ліворуч –
раз, два, три, чотири.
Треба пальці розім’яти Праворуч – стільки ж повторили.
Руки тільки раз тряхнемо По колу очі обертаймо,
І в'язати знов почнемо. І все навколо
розглядаймо.
Відпочивши дружно враз, Раз коло, два і три, чотири..
Приступив до праці клас. Щільніше очі ми закрили.
На п’ять і шість їх потримали
По колу знов пообертали.
ІV. Підсумок уроку.
1.Аналіз допущених помилок при виконанні
шва «косий хрестик».
2. Демонстрація кращих робіт.
3. Оцінювання вишитих робіт, виставлення балів.
V. Прибирання робочого місця.
VІ.
Д/з: вдосконалювати навички виконання шва «косий хрестик
Немає коментарів:
Дописати коментар