Комп'ютерні технології навчання
- сукупність засобів і методів створення педагогічних умов роботи на основі
комп'ютерної техніки, засобів телекомунікаційного зв'язку та інтерактивного
програмного продукту, які моделюють частину функцій педагога з обробки
інформації, організації контролю та управління пізнавальною діяльністю.
Застосування комп'ютера на уроці
Де
|
Для чого
|
Що
|
Як
|
На уроці
контролю знань, повторення і закріплення. На етапі початкового контролю
|
Для
автоматизації процесу та економії часу обробки даних
|
Контролюючі та
тестуючі програми
|
Комп'ютерний
клас, відповідне ПЗ
|
На уроці
пояснення нового матеріалу, повторення і закріплення
|
Для навчання
|
Навчальні
програми
|
Комп'ютерний
клас
|
На уроці
пояснення нового матеріалу, повторення і узагальнення
|
Для
демонстрації при поясненні нового матеріалу
|
Готові
програмні засоби: показ дослідів, моделей, лекцій
|
Один комп'ютер
і відеопроектор
|
На позакласних
заходах
|
Для
демонстрації матеріалу
|
Мультимедійні
засоби
|
Один комп'ютер
і відеопроектор
|
На позакласних
заходах
|
Для розвитку
творчих здібностей учнів
|
Комп'ютерні
версії інтелектуальних та розвиваючих ігор
|
Комп'ютерний
клас
|
Приблизна структура уроку з використанням ІТ
Урок пояснення нового матеріалу:
1) актуалізація знань;
2) пояснення нового матеріалу з
демонстрацією на комп'ютері (використовується один комп'ютер і компакт-диск);
3) початкове закріплення;
4) підбиття підсумків.
Урок контролю та перевірки знань:
1) творча робота (індивідуально або
по групах - написання есе, нотатки на задану тему; обговорення проблеми -
аналіз джерел, документів) - 20-25 хв.
2) комп'ютерне тестування
(використовується комп'ютерний клас) - 10 хв.
3) підведення підсумків.
Урок повторення пройденого матеріалу:
1) актуалізація знань;
2) творчі лабораторії (по парах або
групам пошук інформації на компакт-диску або в Інтернет на задані теми - використовується
комп'ютерний клас);
3) розповідь про знайденої
інформації з демонстрацією на комп'ютері (використовується один комп'ютер і
відеопроектор);
4) підбиття підсумків.
Для проведення такого роду уроків
потрібно клас з хорошою підготовкою в області інформаційних технологій.
Всю
сукупність педагогічних програмних засобів можна розділити на:
1) електронні підручники,
енциклопедії, бази даних - набори даних (текстових, графічних, звукових, відео)
і засобів для перегляду або прослуховування цих даних, об'єднаних смисловими
зв'язками. Приклад: Велика енциклопедія. Відвідування різних тематичних сайтів
і сайтів провідних бібліотек.
1) програми, що моделюють процес або
явище;
2) контролюючі програми;
3) програми-тренажери зазвичай
контролюють правильність відповіді і час, витрачений учнем;
4) розвиваючі ігри;
5) навчальні програми.
Немає коментарів:
Дописати коментар